zap October 11, 2013 0 Comments

SEO (Search Engine Optimization) este cea mai noua si mai eficienta formula de promovare pentru un business. In toata lumea, oamenii de afaceri spun ā€œam nevoie de SEO pentru site-ul meuā€, fara sa stie neaparat ce inseamna SEO sau cum se face. Cu 2-3 ani in urma era de inteles daca aveati impresia ca SEO e vreo ramura a magiei negre care ajuta afacerile sa fie profitabile, dar astazi nu mai aveti nicio scuza.

In ultimii 2 ani Google a facut tot ce a putut ca sa le ia puterea celor care faceau ā€œmagie neagraā€ pentru a ridica rank-ul paginilor. Asa au aparut Google Panda si Google Penguin, doua update-uri care penalizeaza continutul indoielnic al site-urilor si linkurile manipulate. Astfel site-urile cu informatie furata sau chiar inexistenta nu mai pot fi pe prima pagina iar impostorii nu se mai pot folosi de spam. Practic, Google a reinventat SEO.

Ce vrea Google acum? Google vrea ce a vrut mereu ā€“ continut de calitate pentru oameni, nu pentru roboti. Cum il faceti pe Google fericit?

  • Creati cele mai interesante post-uri din industrie, cele mai relevante video-uri, cea mai usor de citit informatie, cea mai structurata prezentare
  • Construiti-va un grup de ā€œfaniā€ devotati pe retelele sociale care sa va transmita mai departe link-urile
  • Aduceti continut de calitate pe alte site-uri de profil (comentarii pertinente si coerente care sa contina inclusiv adresa proprie de web)
  • Asigurati-va ca site-ul pe care il aveti este optimizat pentru Google, astfel incat sa-iĀ fie usor motorului de cautare sa gaseasca informatie prin folosirea unor tag-uri potrivite si printr-o arhitectura bine structurata

Suna cunoscut? Daca da, este pentru ca toata lista de mai sus este la fel de valabila in cazul Relatiilor Publice si asa a fost in ultimii zeci de ani. Profesionistii din PR:

  • Creeaza continut interesant
  • Strang grupuri de ā€œfaniā€
  • Furnizeaza informatie de calitate publicatiilor de profil
  • Stiu cum sa cosmetizeze textul, imaginea si arhitectura unui produs astfel incat acesta sa fie mai accesibil

In trecut, PR-ii isi concentrau toate eforturile in directia jurnalistilor, dar Internetul a schimbat perspectiva acestei meserii dandu-i o abordare de 360 de grade si obligand practic profesionistii sa nu mai abordeze intermediari ci direct publicul.

Esential in PR si SEO

Ultimii ani au fost tumultuosi pentru ambele domenii. Competentele pe care le aveau profesionistii din PR si SEO cu ceva timp in urma nu mai sunt atat de importante acum. Astazi abilitatile care conteaza sunt:

  • Aceea de a construi si antrena o intreaga comunitate cu ajutorul unui website, a retelelor sociale, a evenimentelor si a altor mijloace
  • Cunostinte solide in domeniul SEO
  • Abilitatea de a produce rapid mult continut de calitate
  • Cunostinte despre cum functioneaza media si toate ramurile acesteia